Recenzie Zona Zero

Titlu: "Zona zero"

Autor: Lavinia Călina

Gen: SF, Fantasy

Anul publicării: 2017

Număr pagini: 236

Editura: Librex

Descriere: "Lovită de un virus necunoscut, omenirea se află în pragul extincției. Paraziții, cei atinși de boală, sunt ei înșiși cea mai mare primejdie față de puținii care au reușit să supraviețuiască. Iar lupta este aprigă. Pentru Elena, pierderea soțului la atât de scurt timp după ce s-a căsătorit din dragoste a însemnat punctul de pornire pentru o transformare care ar fi părut fără închipuire până atunci: salvarea grupului pe care va ajunge să îl conducă refugiată într-unul dintre ultimele bastioane ale umanității presupune sacrificii extreme și o voință de fier dincolo de limitele de care credea că nu este capabilă să treacă. Întâlnirea cu doi frați, tânărul Vlad și adolescenta Vanessa, va fi punctul de cotitură înspre decizia ultimă. Pe cine mai poate salva? Ce forță îi poate da dreptul să se joace cu vieți inocente? Poate să își regăsească sentimentele de iubire în pofida apocalipsei care pare să fi distrus totul în calea ei? Care este soluția pentru Zona Zero?
Răspunsul este un roman în același ritm alert și imprevizibil cu care Lavinia Călina ne-a obișnuit din primele sale cărți. Aventura vieții și a morții este doar un pretext pentru o poveste care te va zdruncina din temelii și care te va captiva pe de-a întregul.
Lupta pentru supraviețuire a început!"

Recenzie Zona Zero

Sunt puțin debusolată...nu mă așteptam să îmi placă atât de mult! Și acum eu ce mă fac? Ce mă fac cu viața mea? Oare chiar este posibil că ceea ce a scris Lavinia în Zona Zero...nu..nu este posibil...dar dacă...

***

Bun venit, din nou, pe blogul Îndrăgostiți de cărți! Dragilor, azi urmează să vă vorbesc despre una dintre cele mai extraordinare cărți SF. Nu închideți pagina doar pentru că este vorba despre SF! Citiți până la final ce am de zis și apoi o să vă fac munca mai ușoară și vă voi da link de unde să cumpărați cartea. Pentru că sunt 100% sigură că veți vrea să o citiți și voi!

Astăzi vom vorbi despre "Zona zero". Ce este Zona zero? Va trebui să citit pentru a afla, acesta este secretul internațional pe care nu vi-l voi spune niciodată!

Cartea Laviniei ne prezintă o lume apocaliptică. Totul era perfect normal, viața protagonistei noastre (Elena) era desprinsă practic din basme. Asta până când virusul ce transformă oamenii în paraziți (un fel de zombie) să acapareze lumea și să îi ia tot ce avea mai drag în viață. Astfel ea se schimbă radical și va lupta până în pânzele albe pentru binele celorlalți. Dar mai ales pentru a ucide paraziții, căci și-a promis sieși că va ucide cât de mulți va putea până îi va veni sfârșitul. Și totuși, după ce, în timpul unui raid, îi salvează pe cei doi frați (Vlad și Vanessa) totul pare să ia o întorsătură groaznică. Dușmanul ei cel mai mare profită de toate resursele pentru a o da jos din funcție. Cei de sus nu sunt cine credea ea că sunt. Secrete ies la iveală. Secrete ce o pun în dificultate maximă. Trebuie să aleagă, iar în acele vremuri să faci alegeri era periculos. Mai ales dacă de acea alegere depinde viața a sute de oameni. Credeți că va face Elena alegerea potrivită? Citiți și veți afla!

Un roman alert. Un roman ce se citește extrem de ușor. Inițial am vrut să îl numesc un roman pe care să îl citești când ai nevoie de relaxare, dar nu. Mi-am schimbat radical părerea. Acesta este un roman pe care trebuie să îl citești oricând, dar mai ales când ai nevoie de adrenalină. Vei trăi totul odată cu personajele, iar șocurile îți vor crea o adrenalină de care nu credeai că ești capabil. Vei simți că te arunci de pe un zgârie nori ca mai apoi cordonul elastic să te tragă înapoi în vârful acestuia și după să pici iar. Și această senzație se repetă la nesfârșit pe întregul parcurs al romanului. Chiar și după ce îl finalizezi.

Elena află că într-o astfel de lume nu poți avea încredere în nimeni. Că atâta timp cât ești bun și le dai te vor aclama, dar când calci strâmb vor începe să te huiduiască și îți vor întoarce spatele. Și credeți-mă că veți trăi totul că și cum ați fi voi Elena. Atât de bine a știut Lavinia să contureze aceste trăiri ale ei. Vă veți simți voi înșivă trădați. Într-o astfel de lume trebuie să fii egoist. Va fi Elena egoistă până la capăt? Citiți și veți afla!

Nu știu cum a fost posibil de a reușit, dar în mai puțin de 250 de pagini Livinia m-a distrus total. Ritmul alert a fost compensat de acțiunea complexă a cărții și m-au făcut să uit de tot ce aveam de făcut și să termin cartea! În mai puțin de 250 de pagini Lavinia m-a ridicat în al nouălea cer, mi-a dat drumul către pământ și m-a prins la timp să nu îmi sparg capul, dar a făcut asta doar că să mă ridice iar și să îmi dea din nou drumul ca la final să mă prăbușesc de tot când am realizat că s-a terminat cartea.

Nu știți de cât timp caut o astfel de carte SF. O carte care să mă intrige maxim, să fie scrisă extrem de bine și să dețină tot ce caut eu într-o carte! Aceasta o numesc eu o carte SF cu adevărat bună și demnă de toate laudele! Îmi pare rău că nu am citit mai devreme cărțile Laviniei, dar fiți sigur că veți mai găsi recenzii ale cărților ei pe acest blog. Sunt convinsă că nu mă va dezamăgi pentru că este cu adevărat talentată! Și sigur o să vă placă și vouă, vă va atrage și pe voi în aceaste lumi create de ea și nici nu o să trebuiască să vă țină acolo cu forța căci nu veți mai vrea voi să plecați! Așa că nu mai stați pe gânduri, cumpărați cartea și pătrundeți și voi în lumea creată de Lavinia! Eu vă aștept deja acolo să ucidem niște paraziți!

Bineînțeles cartea am citit-o pe o melodie: https://www.youtube.com/watch?v=q7LzhZylLnk.

Cartea poate fi cumpărată apăsând aici.

Recenzie Zona Zero

recenzie zona zero

"-Fața ta...e...
-Ce-i cu ea?
-Se luminează când vorbești de viața dinainte de epidemie. Nu cred să te fi văzut vreodată zâmbind, și nu mă refer la acel zâmbet ironic.
-Cred că e valabil pentru toată lumea. Toți ne aducem aminte cu plăcere de cum era atunci și regretăm că nu am știut să apreciem ce am avut înainte de a-l pierde."

"Dușmanul dușmanului meu îmi e cel mai bun aliat..."

"Ochii tuturor păreau lipsiți de speranță, iar orice urmă de veselie părea să fi fost eradicată din ADN-ul tuturor. Cei prezenți, păreau a se contopi unul cu celălalt. Erau toți la fel. Toți cunoscuseră moartea și suferința. Nimeni nu fusese cruțat."

„ – Mereu ne batem cu pumnii în piept că suntem capabili de orice pentru binele persoanelor pe care le iubim, dar oare chiar aşa e? Cât de departe eşti pregătit să mergi pentru siguranţa celor dragi? Poţi da piept cu moartea şi să nu clipeşti doar ca să-i salvezi? Sau doar arunci vorbe în vânt?”

„ – Fă cum vrei, dar eu zic să cântăreşti bine lucrurile. Dragostea e un lucru minunat, deşi de multe ori ne îndeamnă să facem numai prostii. Doar un băiat care e înnebunit după o fată riscă totul ca să o salveze. Un tip ce aruncă o bază întreagă în aer şi se întoarce împotriva semenilor săi pentru o fată sigur e îndrăgostit de ea.”

Aceasta a fost recenzia cărții "Zona Zero", dragii mei! Mulțumesc autoarei Lavinia Călina pentru exemplarul oferit și pentru că mi-a dăruit șansa de a citi o asemenea minunăție de carte! Bye!❤