Recenzie "Trei coroane întunecate" de Kendare Blake

Titlu original: "Three dark crowns"

Autor: Kendare Blake

Gen: fantasy

Anul aparitiei: 2017

Numar pagini: 368

Editura: Leda Edge

Descriere: "În fiecare generaţie de pe insula Fennbirn se naşte un set de triplete: trei regine, toate moştenitoare cu drepturi egale la coroană şi fiecare posedând puteri magice mult râvnite. Mirabella stăpâneşte cele patru elemente, e capabilă să stârnească vâlvătăi lacome de foc sau furtuni violente doar pocnind din degete. Katharine este o otrăvitoare şi poate înghiţi cele mai ucigătoare veninuri fără să simtă aproape nimic. Arsinoe domină natura şi despre ea se spune că ar avea harul de a face să înflorească cel mai roşu trandafir şi să îmblânzească cel mai aprig dintre lei. Dar pentru a deveni Regina Încoronată nu e nevoie doar de originea regală. Fiecare soră trebuie să lupte pentru asta. Şi nu e doar un joc în care cineva câştigă sau pierde…e o luptă pe viaţă şi pe moarte. În noaptea în care surorile împlinesc şaisprezece ani, bătălia începe.
ULTIMA REGINĂ RĂMASĂ ÎN VIAŢĂ PRIMEŞTE COROANA."

Helloo!! Astăzi vom vorbi despre o carte tare dragă mie şi anume "Trei coroane întunecate" de Kendare Blake. Mă rog, oricum v-aţi dat seama de mai sus că despre ea este vorba. Iniţial aveam o altă recenzie în plan...daaar...fiind prima postată din acest an, am zis totuşi să fie una pozitivă, căci pentru cealaltă aveam destule argumente contra..Anyway, suntem aici, alături de această minunaţie de carte şi deci să încep să vă spun ce impact a avut această carte asupra mea.

Este de departe una dintre cele mai bune cărţi fantasy citite până acum. Şi cred, nu, de fapt sunt sigură, că este pe primul loc în topul Cărţi-cu-cele-cele-mai-multe-răsturnări-de-situaţie. La început totul e normal, un pic prea normal. Sau mă rog, fiind o carte fantasy, e normal în lumea creată de autoare. Şi apoi, totul se răsuceşte şi se învârte şi la final, te lasă perplex.

Recunosc că nu m-a prins chiar de la început. Ba chiar eram cât pe ce să o las şi să nu o mai continui, dar am zis că sigur e ceva de capul ei şi nu degeaba mă tot învârte pe la cele trei conace. Şi chiar a fost ceva de capul ei. Ca orice întâi carte dintr-o serie, iniţierea ta ca cititor în lumea creată de autoare e un proces istovitor, uneori, dar merită. Mai ales când la final nu îţi vine să crezi că ai terminat-o şi nu mai ai capitole sau pagini în plus ce să te mai ţina captiv câteva minute alături de personaje.

În mod normal acum aş fi început să vă spun mai pe larg plotul cărţii, dar consider că în cazul acestei cărţi i-aş cam strica farmecul. Aşa că vă las doar cu descrierea si cu impresiile mele asupa ei, pe care nu le-am terminat de inşirat. :)

Ce mi-a plăcut enorm la această carte, pe lângă originalitatea evidentă a poveştii şi coperta extraordinară, a fost suspansul cu care autoarea a jonglat totul. Chiar şi când te plimbă pe la cele trei conace, tot te ţine în suspans pentru că
 tot vrei să ştii ce se va întâmpla. Îţi pune mintea la încercare şi deşi deduci anumite aspecte tot există ceva la care să nu te aştepţi. Te face să crezi că e aşa cum ai tu impresia că este, îţi dă speranţe că ai dreptate apoi BUM, îţi trânteşte adevărul în faţă. Adevăr care nu are deloc legatură, sau are dar puţin, cu ce ai gîndit tu, dar realizezi că tot ceea ce s-a întâmplat înainte are perfectă legătură cu deznodământul scris de Kendare Blake. Pur şi simplu te întoarce pe toate părţile posibile şi imposibile, iar în final îţi dă drumul de la al nouălea cer şi pici direct în cap. Nu mai spun ctâe teorii ajungi să ai la final..dar te las pe tine să citeşti şi să descoperi care sunt acelea. Eu cred că am peste 10.

Mi-a plăcut această carte pentru că a fost altceva. Altceva decât ceea ce am citit eu până acum. Este prima carte citită de mine de la această autoare şi clar intenţionez să mai citesc şi altele. Chiar mi-a plăcut şi o recomand din tot sufletul! Nu vă lăsaţi păcăliţi de început! Citiţi până la final şi o să vă convingeţi singuri că merită!

Nu ştiu ce altceva mai mult v-aş putea spune decât că trebuie, musai, să o citiţi! Aveţi încredere că nu o să vă dezamăgească pentru că nu o va face. Eu una aştept cu sufletul la gură continuarea şi să văd dacă teoriile îmi vor fi confirmate! Chiar merită, din toate puntele de vedere!

Am oscilat mult între a-i da 4 stele sau 5...deşi finalul a fost wow restul cărţi ar fi meritat doar 4. Aşa că am făcut eu nişte calcule şi am ajuns la concluzia că îi voi da 4,5. Nu e de 4, dar nici de 5. E undeva pe la mijloc. :))

Rating: 4,5/5

Cartea am citit-o având pe fundal melodia aceasta: https://www.youtube.com/watch?v=YFD2PPAqNbw

O puteţi achiziţiona de aici.

Asta a fost părerea mea privind această carte. Dacă aţi citit-o şi voi aştept să îmi spuneţi cum vi s-a părut. Dacă nu, vă aştept cu părerea după ce o citiţi. Eu sper că v-am convins că merită lecturată. Bye❤