Recenzie "Suflet rebel" de Nieves F Joy

Serie: Paradoxul iubirii

Autor: Nieves F Joy

Gen: romance

Anul apariției: 2017

Număr pagini: 452

Editura: Librex Publishing

Descriere: "Un suflet captiv într-un trup umil. O fire rebelă ţinută sub control de eticheta strictă a unei societăţi superficiale. Un spirit înlănţuit de concesii şi renunţări. O viaţă trăită în minciună, sub atenta lupă a unui gardian nepăsător. Năzuinţe anulate de concepţii greşite. Compromisuri duse la extrem, datorită prejudecăţilor unui păpuşar manipulator.
Toate acestea şi nu numai, se pot pronunţa într-un singur cuvânt: Raisa. Tiparul prelucrat minuţios de eronat, a unei soţii moderne, redactor şef la o editură din Boston, care nu o solicită, dar nici n-o umple de satisfacţii. La suprafaţă e modelul perfect de femeie. Tăcută, rafinată, strălucitoare, dar în adâncuri, zace un suflet saturat de regulile societăţii şi de soţul mereu taciturn, care îi oferă rămăşiţele unui trai îmbelşugat, dar sterp de beneficii spirituale. Raisa este in adâncuri un suflet visător, poet din naştere, dar neînţeles şi alege să tacă şi să înghită o căsnicie de faţadă, doar ca să nu dea greş, eşecurile pentru ea, fiind echivalentul ruşinii imposibil de suportat.
Ce va alege când viaţa îi va oferi posibilitatea să se dezbare de tot ce nu o defineşte? Pe ce drum va purcede, când descoperă, printr-o conjunctură neaşteptată, că inima ei e însetată de afecţiune veritabilă şi nu de singurătate în doi, aşa cum are parte in viaţa conjugală. O nesfârşită minciună, înăbuşindu-şi aspiraţiile native sau eliberarea lor şi un zbor lin spre libertatea de exprimare, aşa cum şi-a dorit dintotdeauna?
Veţi descoperi deznodământul frământărilor ei, parcursul destinului ei zbuciumat, doar citindu-i povestea."

Pregătiţi-vă, am multe de zis despre această carte!

Cartea aceasta are de toate. Este una dintre acele cărţi care conţine de toate: romance, şi puţină dramă, şi puţin mister, şi umor ..într-un cuvânt este o carte: complexă. Şi nu zic că e o carte complexă doar pentru că are de toate, ci din mai multe motive, pe care ţi le zic în curând. Dar înainte de asta îţi voi povesti puţin din acţiunea cărţii, nu dau spoilere, don't be scared, te las pe tine să descoperi cele mai misto evenimente.

Aşadar, o avem pe Raisa, protagonista romanului. Este una dintre cele mai haotice firi pe care le-am citit, dar asta o face să fie ea, originală. Este căsătorită de cinci ani cu un bărbat care practic a fraierit-o până în ziua nunţii, căci după a devenit un cu totul al om, diferit din toate punctele de vedere de bărbatul atent şi iubitor pe care îl cunoscuse ea înainte. Şi-a arătat adevărata faţă, o faţă toxică pentru Raisa. I-a îndocrinat mintea şi a manipulat-o, transformându-i firea rebelă în una exemplară în lumea afacerilor, elocventă, tăcută şi supusă cerinţelor lui. Asta până apare Race, bărbatul care, nu doar că îi dă lumea peste cap doar de la prima sa privire asupra ochilor ei, cât îi şi readuce la viaţă sufletul ei libertin şi iubitor de acţiune.
Deşi este evident atrasă, mult peste puterea ei de înţelegere, de Race, rămâne fidelă jurământului de căsnicie făcut alături de Steven. Însă când acesta întrece orice măsură, o să vedeţi voi cum, ea este hotărâtă total să facă orice îi stă în putinţă să îl demaşte pe perfectul Steven Callahan.
Pe parcurs, totuşi, apar multe complicaţii, pe care, alături de prietenii ei şi de Race, le vor scoate la capăt. Nu va mai zic de şocurile, după şocurile, după şocurile, după şocurile, pe care mi le-a oferit această carte. Dar vă las pe voi să le descoperiţi, să treceţi şi voi prin ce am trecut eu.

Am vorbit despre Raisa, dar nu v-am zis destule despre Race. O să vă îndrăgostiţi de el odată cu Raisa, sau mai repede decât ea, ca în cazul meu. Totodată veţi urma evoluţia acestui personaj, veţi parcurge alături de el drumul maturizării, căci din băiatul pasionat de curse şi aventuri de o noapte (nu, nu e genul bad boy - good girl, e mult mai mult decât atât) se va transforma în bărbatul ce îşi doreşte o familie, ce are un scop şi vrea ceva de la viaţă, nu doar să treacă prin ea ca "vodă prin lobădă".

Eu, personal, cel mai bine m-am regăsit în personajul Jessicăi, deşi o ador pe Raisa. Totuşi, Jessica a fost mult mai mult pe caracterul meu. Guralivă de felul ei, dar cu o inimă mare este clar cea mai mare confidentă şi cea mai de nădejde prietenă a Raisei. Şi o dovedeşte prin tot ceea ce face pe parcursul cărţii. Şi o ador pentru cum luptă pentru orice i se cuvine şi orice este drept.

Veţi trece prin toate stările posibile şi imposibile alături de Raisa, Race, Jessica şi ceilalţi doi prieteni ai ei, Francois şi Susan. O să îi adoraţi pe fiecare în parte. Vă garantez asta. Iar finalul...nu vă veţi aştepta la un asemenea final..o să fie un alt şoc pe lunga listă..

Un alt aspect pe care ţin morţiş să vi-l spun este despre stilul de a nara al autoarei. Rareori aduc acest amănunt în recenzii şi la cele care o fac chiar merită lăudate. Nieves are un stil uşor de a nara, dar totodată nu omite nici un mic detaliu. A îmbinat perfect naraţiunea cu descrierea şi dialogul, găsindu-le un echilibru. Când citeşti cartea, deşi te va ţine în priză nonstop şi vei trăi senzaţii după senzaţii, şi sentimente după sentimente, te vei simţi şi extrem de relaxat, nu te vei chinui să înţelegi sensurile ascunse, căci Raisa ţi le va arunca pe toate în faţă :). Glumesc..sau poate nu... :). A, şi nu mai zic de umor..am râs la această carte ca la nicio alta. Replicile personajelor sunt geniale, şi o să râdeţi şi voi până nu mai aveţi aer credeţi-mă! Şi totodată, datorită stilului lejer de a povesti al autoarei, în caz că sunteţi în reading slump, vă garantez total că o să vă scoată de acolo ca o găleată de apă rece turnată în cap.. Eu tocmai am trecut prin asta, iar acest fapt m-a făcut să ador cartea şi mai mult.

"Suflet rebel" nu este ca orice altă carte romantică, da revin din nou la concepţia mea despre cărţile romantice şi cu fiecare carte romantică nouă citită parcă mi se naşte o speranţă că totuşi mai putem avea parte de originalitate în acest gen. "Suflet rebel" nu este o astfel de carte, o carte clişeică. Este o carte plină de trăiri. O carte cu un subiect nemaiîntâlnit de mine în acest gen. O carte cu întâmplări originale, cu personaje şi mai originale. O să o adoraţi la fel de mult ca şi mine, sunt convinsă de asta pentru că într-adevăr este o carte care nu îţi permite să o laşi din mână, care te toacă mărunt. Şi este plină de surprize, o da o groază de surprize în fiecare capitol.

Cartea am citit-o având pe fundal această melodie, care m-a introdus complet în acţiunea cărţii: https://www.youtube.com/watch?v=RuJsfKamp2c

O recomand din tot sufletul. Merită să o citiţi! Nu veţi regreta!

"Sunt prinsă într-o lume în care oricât încerc să cred că rămân din proprie voinţă, o fac constrânsă, mai mult de împrejurări."