"The only thing you absolutely have to know is the location of the library" - Albert Einstein

marți, 11 iulie 2017

Interviu: Andreea Chiper

O persoană extrem de simpatică, cu care îţi face plăcere să vorbeşti. Extrem de prietenoasă si cumsecade. Aceasta este impresia pe care mi-a lăsat-o mie Andreea, autoarea ce o vom cunoaşte astăzi mai bine.

1. Pentru început, spune-mi câteva lucruri despre tine. Cine se ascunde în spatele numelui Raluca Andreea Chiper?

Oh! Păi, ţinând cont de faptul că nici eu nu ştiu cine se ascunde în spatele acestui nume, îţi spun sincer că o necunoscută. Un om care la prima vedere nu se diferenţiază de restul, dar care crede totuşi că e unic. La o adică, are dreptate. Deşi avem lucruri în comun, fiecare e diferit în felul lui. A te cunoaşte, a descoperi cine eşti e un proces lung care durează uneori o viaţă întreagă. Ca să ajungem atât de departe trebuie să avem tăria lui Eliade, dar în ziua de azi, cu atâtea tentaţii nu mai avem liniştea necesară, nu mai medităm atât de profund.


2. Cum şi când ţi-ai descoperit pasiunea pentru scris?

E ciudat cum lucrurile se alinează precum astrele şi descoperi că ai un talent, că acesta te va duce pe culmi nebănuite. Eu îl numesc şi noroc. Un om diferit, e un om norocos. Niciodată nu am fost sigură de talentul meu, încă mă mai întreb dacă aceasta este vocaţia mea cu adevărat. De aceea, chiar dacă am făcut mari descoperiri la o vârstă fragedă, eu nu mi-am dat seama cât de important este. Ba chiar am fugit de el, m-am ascuns de el, l-am ignorat cât am putut. Dar cu soarta nu te joci. Stând şi analizând, şi despicând firele îţi dai seama de enormitatea lucrurilor de care este în stare un om.



3. Ai avut emoţii la publicarea şi lansarea primului tău roman?

Emoţii e puţin spus. Treci printr-o tortură epuizantă, în care sentimentele se amestecă între ele şi te zăpăceşti de tot. Dar e un lucru aşa de mare! Am mai zis o dată că a avea o carte e ca şi când ai primi inelul de logodnă. Verigheta o scoţi de pe deget dacă are loc divorţul, inelul de logodnă se transformă într-un simplu inel, dar important este că rămâne pe deget mereu. Cartea ta e un pact cu tine însuţi. Vrei să fii mai fericit? Atunci depune eforturi şi fă sacrificii.


4. Ce viitoare cărţi ai în plan pentru publicare?

Lucrez la o serie inspirată din mituri româneşti. Sper să iasă bine pentru că, având atâta modernism în jurul meu, îmi va fi greu să transport cititorul într-un tezaur de mult uitat. Am mari emoţii şi sunt foarte nerăbdătoare să o văd publicată.


5. Cum ai reacţiona dacă ale tale cărţi vor fi traduse şi în alte limbi?

Of, Doamne! Acesta este visul tuturor autorilor. Traducerea unei cărţi înseamnă cititori mai mulţi, şanse crescute de a fi cunoscut în lumea largă. Pot spune că este una dintre marile realizări ale autorului.


6. Mulţi autori dau dovadă de o imaginaţie fără limite, autori printre care te remarci şi tu. A ta de unde provine? Ai o sursă de inspiraţie sau totul vine pe moment?

Sunt fel şi fel de momente. În general ideile vin de la sine şi aproape pe moment. Sunt ca scânteile care apar de nicăieri, dar în stare să provoace un incendiu. Apoi, începi şi te inspiri din alte surse precum realitatea. Imaginează-ţi cum ai descrie copacul, dacă tu nu l-ai văzut niciodată, doar ai auzit de el. Nu cred că s-ar potrivi cu realitatea :)))


7. Ce alte pasiuni mai ai pe lângă scris şi citit?

Nu le-aş numi pasiuni, ci mai degrabă apucături de artist neastâmpărat. Niciodată nu obosesc explorând, descoperind şi încercând lucruri noi. Uneori simt nevoia să desenez. O fac, indiferent de mâzgălelile care ies. Apoi, mai am poftă să dansez câteodată, chiar dacă faptul acesta se transformă într-o ţopăială fără înţeles. Ba chiar mai şi cânt… atunci când mă ştiu singură în casă… Multe fac şi multe aş mai face pentru că, la o adică, artistul e un orizont imposibil de cucerit, fundul mării necuprins şi necunoscut, o specie rară mereu în interesul exploratorilor :)))))).


8. Ai un motto după care te ghidezi în viaţă?

„Ceea ce faci, fă în primul rând pentru tine” cam aşa se arată situaţia dacă vrei să fii un om fericit şi împlinit.


9. Care este autorul tău preferat? Dar cartea preferată scrisă de acesta?

Tocmai mi-ai pus o întrebare cu adevărat grea. Preferaţii mei rămân clasicii români: Eminescu, Petrescu, Eliade, Rebreanu… Par personaje aşa de simple, ba chiar comune din cauza numelor prea des pronunţate. Îţi dai seama cât de mari sunt abia când le citeşti operele şi simţi cum sufletul ţi se alină, te simţi împăcat, iar inspiraţia ta debordează nemărginită. Dar am şi contemporani pe care îi ador şi le iubesc cărţile. Nici nu are rost să îi enumăr, îi găseşti zi de zi pe paginile de socializare. 


10. Şi pentru final ai un mesaj pentru cititorii tăi cât şi un sfat pentru cei care vor să îţi publice creaţiile?

Dacă ar trebui să mulţumesc cuiva pentru că exist ca scriitor, atunci unii dintre cei cărora le sunt datoare, sunt chiar cititorii mei. În fiecare zi descopăr alţii şi alţii, iar cuvintele lor de laudă la adresa mea mă cuceresc, aşa că, cum să nu-i iubesc? Cum să nu le fiu recunoscătoare când ei prelungesc viaţa propriilor mele cărţi, propriei mele fiinţe? 
Iar cei care vor să mă publice… Hm! În faţa lor  mă înclin cu respect pentru că au încredere în talentul meu.



Mulţumesc extrem de mult, Andreea, pentru răspunsurile oferite, răspunsuri care, cred că sunt cele mai frumoase pe care le-am citit până acum. 

Acesta a fost interviul dragii mei! Sper că v-a plăcut! Bye.❤







0 Lasa un comentariu::

Trimiteți un comentariu

Text Widget

Copyright © We Fall In Love With Books | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com