Recenzie "Agnes Grey" de Anne Bronte

Titlu original: "Agnes Grey"

Autor: Anne Bronte

Gen: romance

Anul aparitiei: 1850

Numar pagini: 224

Editura: Adevarul

Descriere:"Romanul de debut al lui Anne Bronte, inspirat din viața scriitoarei, "Agnes Grey" urmărește destinul unei guvernante a cărei familie este ruinată. Protagonista se izbește de greutățile și nedreptățile întâmpinate în epoca victoriană de femeile care vor să reușească prin propriile forțe. În cele din urmă Agnes reușește să-și deschidă o mică școală împreună cu mama ei și își găsește fericirea alături de bărbatul pe care îl iubește."

Nu am prea multe de spus despre aceasta carte. Sau poate nu stiu ce as putea spune eu caci cu siguranta sunt persoane care o apreciaza mai mult decat mine. Poate o fi din cauza ca m-am lungit prea mult cu ea desi are doar 224 de pagini. Nu stiu de ce, dar aceasta carte nu a fost ceea ce m-am asteptat. Intr-adevar este frumoasa povestea lor de dragoste, nu am nimic de comentat aici, dar a fost prea simpla, seaca. Totul s-a intamplat intr-o calmitate morbinda, aproape plictisitoare. Anne fiind una dintre surorile Bronte ma asteptam sa ma atinga la suflet tot la fel de mult precum Emily si Charlotte, dar asta nu s-a intamplat. Mi s-a parut ca actiunea a lipsit cu desavarsire asta facand ca totul sa para plictisitor, monoton.

Personajul principal, Agnes, pot sa spun ca este unul dintre cele mai puternice sentimental personaje pe care le-am citit. Taria s-a de caracter si cum a reusit sa tina totul in ea arata cat de puternica poate fi aceasta. Nu a lasat garda jos nici o secunda, aratandu-si adevaratele sentimente, destinul rasplatind-o la final cu tot ce si-a dorit mai de pret: iubirea a domnului Weston.

Nu o sa va detaliez povestea ca si asa cartea este una scurta, in schimb va voi spune ca va va placea idila lor. Mie una mi s-a parut cam simpluta, asa cum am zis si mai sus, dar asta nu inseamna ca asa vi se va parea si voua.

Sper sa o apreciati mult mai mult deoarece simt ca merita. E o carte din literatura clasica universala, domeniu al literaturii pe care eu il ador, dar aceasta carte nu a fost pe masura asteptarilor mele.

Rating: 2/5

Cartea o puteti cumpara de aici.

Cam asta a fost si recenzia aceasta. Sper ca v-a placut, lectura placuta celor ce o vor citii si ne citim data viitoare.  Bye.❤