Recenzie "Academia Vampirilor" de Richelle Mead (volumul I)

Gen: fictiune cu vampiri

Autor: Richelle Mead

Anul publicarii: 2010

Numar pagini: 384

Editura: Leda Edge

Descriere: "Doar cea mai buna prietena te poate apara de dusmanii tau nemuritori...
Academia Sf. Vladimir nu este o scoala ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns in strafundurile padurilor din Montana, in care moroii (vampiri vii si muritori) sunt educati in tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumatate oameni, jumatate vampiri) sunt antrenati sa-i apere de atacurile sangeroase ale strigoilor (morti vii), cei mai inspaimantatori si mai periculosi vampiri.
Rose Hathaway, o fata dhampir, se pregateste sa devina garda de corp pentru prietena ei cea mai buna, printesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur si epuizant, iar, pe langa intrigile si comploturile din Academie, situatia ei se complica din cauza unei idile tainuite si interzise. Avand o legatura psihica iesita din comun, cum nu s-a mai intalnit de secole, cele doua eroine incearca sa faca fata amenintarilor...
Dragostea si loialitatea sunt mai puternice decat legaturile de sange."

Spre mirarea mea, desi fiind prima carte a unei serii de sase alte volume, primul dintre acestea nu a fost atat de plictisitor pe cat ma asteptam. De obicei primul volum, sau prima jumatate a primului volum, este destul de plictisitoare prin introducerea cititorului in lumea cartii, descrierea fiind la putere atunci. In schimb, autoarea, Richelle Mead, a stiu sa introduca cititorul in forta direct in miezul povestii fara a da de inteles mai mult decat strictul necesar. Povestea debuteaza cu cele doua protagoniste Rose si Lissa fugind, din nou de gardienii Academiei ce le cauta de doi ani. Acestea au fost nevoite sa fuga din Academie din mai multe motive aflate pe parcursul cartii. Cartea incepe direct cu fuga lor fara alte introduceri, adica direct in actiune si cred ca asta a fost ceea ce m-a atras mai departe astfel incat sa termin cartea in doua zile. No...am terminat prea repede primele doua volume si sincer oscilam intre a face sau nu recenzia. Dupa cum vedeti am ales sa o fac.

So. Pentru inceput va voi vorbi despre acea actiune pomenita mai devreme. Da. Cartea este plina de actiune, desi cum am mai spus este primul volum. Nu m-a asteptam, sincer. Imi place modul alert de a nara al autoarei dar totodata nu omite nici un detaliu important facandu-lpe cititor sa nu isi dea seama cand trece timpul si termina cartea :)).Al doilea lucru ce mi-a placut in mod deosebit la carte a fost modul prin care Richelle vede vampirii. Este total diferit de ceea ce am citit pana acum. Deloc cliseic, ca monotonii vampiri plini de drame si cu telenovele in fiecare zi. Acesti vampiri si dhampiri (un soi de hibrid jumatate om jumatate vampir) isi pun indatoririle pe primul loc si apoi dramele. Si asta mi-a placut enorm la ei.

Un alt motiv pentru care am continuat sa citesc este acela ca voiam sa aflu toate acele mistere ascunse in spatele secretelor de care nici macar protagonistii nu stiau. Voiam sa aflu ce se intampla de fapt cu Lissa, de ce are acele puteri speciale si voiam sa vad daca relatia Rosei cu Dimitri va merge mai departe. Voiam de asemenea sa mai aflu si daca Rose va scapa de pedeapsa si ii va ajunge din urma pe ceilalti elevi. In cateva cuvinte cartea a fost atat de intriganta prin fiecare pasaj scris incat doream din ce in ce mai mult sa aflu ce scrie in urmatorul :))

Dar cea mai misto parte din intregul prim volum au fost ultimele trei capitole. Jur ca nu ma asteptam la...ei bine o sa vedeti cand veti citi.

O recomand din tot sufletul. Va garantez ca va va placea, mai ales daca sunteti fani ai cartilor fantasy!
Melodia pe care am citit cartea (si bineinteles urmatoarele volume) este: https://www.youtube.com/watch?v=g1YI8ukTDQo. Mi se pare ca se potriveste de minune.❤

Cartea o puteti cumpara de aici.

Exista si o ecranizare a primului volum dar va recomand cartea inainte de film.. Sau de fapt va recomand cartea si deloc filmul. Dar in ciuda faptului ca ecranizarea este un proasta imi plac actorii alesi :))

Dimitri Belikov

Rosemarie Hathaway

Christian Ozera