Recenzie "I. R. En" de Sandra Coroian

Titlu original: "I.R.En."

Autor: Sandra Coroian

Anul publicarii: 2016

Gen: SF

Numar pagini: 230

Editura: Quantum

Descriere: "Atunci cand afli ca viata pe care ai trait-o nu iti apartine, ce ai de gand sa faci? Intr-o lume in care oamenii se ghideaza dupa 5 coduri, sunt condusi de 5 Supremi, iar visele sunt interzise, Cehel Ynue, o tanara ce porneste in viata ca fiind un copil prodigy, se zbate sa descopere adevarul, incalcand regulile. Pe parcursul calatoriei sale, Cehel se intalneste de mai multe ori cu termenul necunoscut I. R. En., care ii obsedeaza subconstientul si care o impinge spre aflarea adevarului. O singura lume, fenomene bizare greu de explicat, un Healer si un Mediator care refuza sa accepte realitate oferita de catre sistem.
I.R.En., romanul care impinge cititorul sa se indoiasca de propria realitate in care traieste, facandu-l sa intoarca pagina dupa pagina pentru a afla raspunsul la toate intrebarile pe care este constrans sa si le puna."

Totul, absolut totul te face sa devii obsedat de lumea, universul cartii. Mi-a placut tot de la numele personajelor, care sunt originale si exceptionale, pana si la faptul ca nu e una dintre cele mai sentimentale si sensibile carti. Chiar nu este si am realizat pe la mijlocul acesteia ca aceasta carte nu a fost scrisa pentru a sensibiliza, ci mai mult pentru ca autoarea sa se joace cu mintea cititorilor. Un lucru de obiectat ar fi schimbarea perspectivei personajului narator fara a fi specificat asta. Ar trebui sa imi dau seama la fiecare nou capitol cine povesteste, dar nu a fost un impediment atat de mare, ci mai degraba un joc care nu numai ca ma distragea de la incercarea mea, inutila aparent, de a deslusi misterul, dar imi punea si mintea la munca si am fost placut surprisa sa aflu ca la final cunosteam atat de bine personajele incat imi dadeam extrem de repede seama cine povesteste.

Recunosc, spre rusinea mea, ca la final am avut dubii legate de aceea simulare, daca era reala sau nu, dar asta doar din cauza socului si faptului ca am ramas setata pe momentul in care Mun a decis sa zica in sfarsit adevarul. Pur si simplu este awesome tot. Nu o sa va asteptati nici macar o secunda la final si o sa va surprinda total.

Ca sa va prezint putin pe scurt cartea (fara spoilere) o sa fac un asa zis rezumat care nu e tocmai rezumat, in fine. Deci este vorba, dupa cum scrie si in descriere, despre o fata Cehel care este extrem de buna in meseria sa de Healer. Intr-o zi aceasta este trimisa intr-o misiune, prima ei misiune, iar comandantul Helen (un fel de sefa si profesoara a ei) decide sa fie insotita de un Mediator (jumate om, jumate robot), si anume Jason. Ea se opune total dar la final, neavand de ales cade de acord si pleaca in misiune cu Mediatorul. Acolo el incalca unul dintre cele 5 coduri in detrimentrul ei si ea decide sa il apere si sa nu ii spuna adevarul Comandantului Helen. Dupa ce indeplinesc misiunea ei se intorc inapoi si ca sa poata discuta in siguranta despre cele intamplate el o duce intr-un loc din Seklesia, un loc nesupravegheat, un loc in care doar o singura fata a mai pasit, adusa tot de el, dar care a fost luata mult prea devreme. Apar contradictii si indoieli privind politica si regulile dupa care se ghideaza, incepand sa caute adevarul. Sunt trimisi intr-o alta misiune, din care Cehel nu mai scapa, iar acolo o persoana (nu spun cine :)) ii va spune cum va putea afla adevarul. Cehel asculta acea persoana si chiar reuseste sa evadeze si sa afle adevarul din spatele intregului univers in care a crescut. Pana sa afle totul apar mai multe complicatii si veti descoperii voi ce si cum.

Lectura placuta celor ce o vor citi si astept si parerile voastre referitoare la aceasta carte (care ma indoiesc ca vor fi si negative, dar fiecare dupa gusturi). Bye❤

P.S.: Interviul acordat de autoare il gasesti aici!❤