Recenzie "Fata din tren" de Paula Hawkins

I-a botezat „Jess si Jason”. Viata lor i se pare perfecta. Daca ar fi si ea fericita...
Pana cand, intr-o zi, vede ceva ce o socheaza.
Totul se schimba. Rachel se trezeste angrenata in viata celor pe care-i privea de la distanta...

Ea este fata din tren.
Si nu doar atat..."

Nici nu stiu cu ce sa incep sincer...J
Aceasta carte m-a lasat practic fara cuvinte. E atat de intriganta incat cum m-am apucat de ea nu am mai putut sa o las jos J J J. Pur si simplu a declansat ceva puternic, un sentiment de atasare profunda ce mi-a lipit degetele de ea si ochii de minunatele cuvinte ale scriitoarei.

Rachel. Protagonista acestei minunate creatii este cel mai puternic si ambitios personaj cunoscut vreodata de mine. Fata asta nu se lasa indiferent de cat de mult injurii si jigniri ar primi de la tampitul de Tom (ajungem imediat si la el :) . Dar pot sa zic ca ea este clar si foarte naiva amestecandu-se in ceea ce nu trebuie. Desi e ambitioasa, dependenta de alcool se tine strans de ea pana cand, chiar Rachel singura, hotaraste sa nu mai puna gura pe alcool si mici perioade de timp chiar reuseste (mici insemnand vreo cateva zile). Aceasta cade in depresie din cauza faptului ca nu poate da nastere unor noi vieti incepe sa isi inece amarul in alcool, ceea ce nu a fost greu caci chiar ea recunoaste ca ii placea sa bea in tinerete.

Megan. Megan e o catea nesimtita. Femeia aia m-a scos din minti. Tot cauta pe cel mai bun, cel perfect etc. Desi povestea ei din trecut m-a emotionat un pic sa zicem...a cam meritat-o la final...totusi se putea si fara moarte, dar cum sunt o fire sadica o sa zic ca as mai fi ucis-o si eu o data :))

Scott. Sotul de drept si in acte pentru Megan doar ca ea e prea ocupata sa ii exploreze pe altii ca sa mai fie atent si la el. Desi tipul e dubios imi pare sincer rau pentru el. Si chiar speram la ceva intre el si Rachel...asta pana sa o agreseze...dupa faza aia l-as fi ucis si pe asta cu mare placere si i-as fi aruncat trupul impreuna cu al sotiei lui in rau dupa ce ii taiam bucatele mici :)))

Anna. Fosta amanta si actuala sotie al lui Tom, cea care se baga in viata lui Rachel si practic i-o distruge si mai tare decat era distrusa deja luand-i si ce i-a mai ramas pentru  a nu cadea de tot in intunericul fara sfarsit. Pe sotul ei.  Este o fire egoista, rautacioasa, manipulatoare, nesimtita chiar. Nici pe final dupa ce a ajutat-o pe Rachel nu mi-a placut de ea.

Kamal. Unul din amantii doamnei Hipwell (Megan) si confidentul ei inrait. Psihologul este singura persoana ce ii cunoaste secretul ei din trecut si care il pastreaza pana la final.

Si ultimul, dar nu cel din urma, Tom. El este cel mai crud, manipulator, malefic, infidel, nemilos, fara scrupule, batjocoritor si nesimtit barbat pe care l-am citit si care a ramas asa pana moartea i-a prajit felia. Si pe asta l-as fi ucis cu mare placere. Dar avand in vedere tot ce a facut si cate persoane a ranit (in special pe Rachel ca de restul nu-mi pasa), nu l-as fi aruncat in apa ca poate otravea dracu apa si se mai imbolnaveau si altii de "calitatile" lui "minunate". Pe el l-as fi aruncat la ghena de gunoi.

Dar hai gata cu gandurile mele sadice ca ma abat de la subiect. Dupa cum am mai spus si sus cartea este una GENIALA cu subiect intrigant si care te cucereste de la primele pagini. Stilul de a nara al scriitoarea este unul usor si totodata original (ca stilul fiecaruia de altfel).Tema cartii si ideea in sine sunt de asemenea ademenitoare si care te cheama si striga, iti striga sufletul sa continui sa citesti capitol dupa capitol pana realizezi ca nu mai ai un urmator capitol si simti ca se rupe o parte din tine. Da, este una din acele carti ce te patrund trup si suflet si care atunci cand o termini simti ca s-a terminat si cu o particica din sufletelul tau."Fata din tren" nu e doar o simpla carte. Este acea carte. "Fata din tren" iti patrunde pana in maduva oaselor si polueaza tot de pe acolo, iti manipuleara neuronii, iar cand pleaca lasa totul sec, putred, gol. Iti creaza acel gol in suflet. Are acel ceva al ei ce  doar putine carti il detin cu adevarat. "Fata din tren" te cucereste si te vrajeste sa o citesti. Este o adevarat capodopera ce merita lecturata si o recomand cu tot sufletul.

"Daca nu e nici un tren care sa mearga in sensul opus si daca mergem suficient de incet cateodata pot sa-i zaresc, pentru o clipa, pe terasa casei lor. Daca nu, asa cum se intampla azi, mi-i inchipui. Jess sade cu picioarele ridicate pe masa de pe terasa, cu un pahar de vin in mana, Jason e in spatele sau, cu mainile pe umerii ei. Imi imaginez atingerea mainilor lui, greutatea lor, senzatia de siguranta si confort. Uneori ma surprind incercand sa-mi amintesc cand am avut ultima data parte de o atingere reala a unei persoane, de o imbratisare din tot sufletul sau de o strangere de mana, si simt cum mi se frange inima."

"Una pentru tristete, doua pentru bucurie si trei pentru o fetita. Trei pentru o fetita. M-am blocat la trei, pur si simplu nu pot sa merg mai departe. Capul mi-e plin de sunete, gura mi-e naclaita de sange. Trei pentru o fetita. Aud cotofenele cum rad cum isi bat joc de mine, chicotind ragusit. Un semn. Semne rele. Le pot vedea acum, negre, intunecand soarele. Nu pasarile, altceva. Se aproprie cineva. Cineva imi vorbeste. Uite! Uite ce-am facut din cauza ta!"

Rachel Watson
Megan Hipwell
Anna Watson